9. Yargı Paketinden beklentilerimiz:

9. Yargı Paketinden beklentilerimiz:

1-Anayasa Mahkemesinin 2023/104 Esas, 2023/177 sayılı kararında belirttiği gibi 1. sınıf olsun olmasın, Yargıtay üyeliğine seçilme yeterliliği olsun olmasın tüm hakim ve savcılara maaş iyileştirmesi yapılması,

2-Hakim ve savcılar hakkında verilen disiplin cezalarının tüm hüküm ve sonuçlarıyla birlikte ortadan kaldırılması,

3-Toplu sözleşmeyle 5 yılda bir yapılan derece terfinin yapılması,

4-Hâkim ve savcılara yıpranma payı getirilmesi,

5-2008 öncesi mesleğe girenle sonra mesleğe giren arasında oluşan emekli maaşlarının eşitlenmesi,

6-Hâkim ve savcıların askerlikten muaf tutulması,

7-Özel avukatlıktan hâkim veya savcılığa geçenlerin avukatlık sürelerinin sadece üçte ikisi hakimlik kıdemine sayılıyor. Özel avukatlıktan geçenlerin kamu avukatlığından geçenler gibi avukatlık sürelerinin tamamının kıdemden sayılması.

8-Lojman çıkmayan meslektaşlarımıza kira yardımı yapılması,

9-1. sınıf Hakim ve Savcıların kıstas aylıklarının %83’ten %86’ya çıkarılmış olup ilke kararıyla yasada olmayan şekilde %85-%86 terfi incelemesine tabi tutulmasına ilişkin ilke kararı yasaya aykırı olduğundan ve ayrıca konuya ilişkin olarak Anayasa Mahkemesi kararı Resmi Gazetede yayınlanarak bu düzenlemeler iptal edildiğinden bu haktan yararlandırılmayan kişilerin durumunun yasa ve Anayasa Mahkemesi kararına uygun olarak düzenlenmesi,

10-Vergi mahkemesinden idare mahkemesine geçişlerin veya idareden vergiye geçişlerin belirli kıstaslara bağlanması, aynı şekilde görev alanı değişikliklerinin (savcılıktan hakimliğe, sulhtan asliyeye vb.) belirli kıstaslara bağlanması, bu kapsamda hakimin, savcının önceden görüşünün alınması,

11-Fazla çalışmalar için ek ödeme, nöbet ücreti gibi ücretlerin getirilmesi, keşif ücretinin arttırılması,

12-Lojmanı yetersiz olan yerlerde yeni lojman yapılması, alınması yada kamulaştırılması,

13-ATGV’nin %200’e varan fahiş kira artırımının azaltılması,

14-Yazılı, görsel, işitsel ve sosyal medyada hakim ve savcılara yönelik yapılan dezenformasyona karşı alınabilecek önlemler kapsamında HSK veya Adalet Bakanlığı bünyesinde bir büro kurulması, bu büro tarafından erişim engeli, tekzip, basın açıklaması gibi işlemlerin gerçekleştirilmesi,

15-Hâkim ve savcılara yer ve görev teminatı getirilmesi,

16-Hâkim ve savcı atamalarında puan sisteminin getirilmesi,

17-Terfi sisteminin değiştirilmesi,

18-İstinaf ve yargıtay/danıştay not sisteminin kaldırılması ya da belirli kıstaslara bağlanması,

19-Hâkimler ve Savcılar Kurulu kararlarına karşı yargı yolunun açılması,

20-Hâkim ve Savcı sayısının arttırılması,

21-Kalem personel sayısının arttırılması,

22-Bakılacak dosya sayısına günlük/aylık/yıllık bazda kota getirilmesi,

23-Hâkim ve Savcılara kalem ve adli kolluk personeli hakkında sicil düzenleme yetkisi verilmesi,

24-Hâkim ve Savcılara Hastanelerde ve diğer kamu kurumlarında öncelik tanınması,

25-Çok acil ve/veya hayati durumlar dışında vatandaşların Hâkim ve Savcılarla görüştürülmemesi, acil ve/veya hayati durumlar dışında vatandaşların Başsavcı ve/veya Başkanlarla görüştürülmesi,

26-Keşiflerin gereksiz yere uzamaması adına, keşif araçlarına çakar takılması, güvenlik şeridinden geçişine izin verilmesi,

27-Gerekçesiz ve sebepsiz yere Hâkim veya Savcılar hakkında ret talebinde bulunanlara ağır para cezası verilmesi,

28-Her evrakın elektronik imzayla imzalanabilmesi, ıslak imza usulüne son verilmesi, tüm tebligatların elektronik tebligat usulü ile yapılması,

29-Promosyon ücretlerinin güncellenmesi,

30-Duruşmalarda yapay zeka kullanılarak bilgisayar programı tarafından her söylenen sözün otomatik olarak zapta geçirilmesi,

ADLİ YARGIYA İLİŞKİN:

31-Yazılı yargılama usulünde duruşmaların istisnai bir hale getirilmesi,

32-Duruşmada hazır bulunmayan vekilin tebligatla çağrılma usulünden vazgeçilmesi,

33-Kanunun emredici hükümlerine ve Anayasa Mahkemesi kararlarına Yargıtay dahil tüm mahkemelerin uyması  (davalının adresi gibi),

34-Usulden ret kararlarının, harç tamamlanmadığı için kaldırılması usulünden vazgeçilmesi,

35-Davanın talep edilebilirlik şartı oluşmadığından bahisle ret kararlarının, ”tüm delilleri topla” şeklinde kaldırılması usulüne son verilmesi,

36-Dâhili davalı kurum ile alakalı düzenleme yapılması,

37-Harcın tamamlanması ve tahsilinin, mahkemenin görevleri arasından çıkartılarak, kalemin görevleri arasına eklenmesi,

38-Yargıtay/İstinaf daireleri arasındaki görüş ayrılığından dolayı mahkeme kararlarının kaldırılması usulüne son verilmesi,

39-İstinafın kaldırma kararlarında mahkeme kararının neden hatalı olduğuna dair en ince ayrıntısına kadar yer verilmesi,

40-Yargıtay kararlarına karşı direnme mümkünken istinafın kesin kararlarına karşıda direnme yolunun evleviyetle açılması,

41-Bilirkişilerin nitelikli kişiler arasından seçilmesi, gerektiğinde listeden çıkarılabilmesi,

42-Savcıların Asliye Ceza Mahkemelerinden çıkarılması,

İDARİ YARGIYA İLİŞKİN:

43-Tanık dinleme usulü olmadığından, dosyaya yenilik getirmediğinden ve dosyayı karara bağlama süresini gereksiz yere uzattığından tüm dosyalar dâhilinde duruşma yapıp yapmama hususunun Mahkemenin takdirine bırakılması,

44-Usulden ret kararlarının, harç tamamlanmadığı gerekçesiyle kaldırılması usulüne son verilmesi,

45-Harcın tamamlanması ve tahsilinin, mahkemenin görevleri arasından çıkartılarak, kalemin görevleri arasına eklenmesi,

46-Danıştay/İstinaf daireleri arasındaki görüş ayrılığından dolayı mahkeme kararlarının kaldırılması usulüne son verilmesi,

47-İstinafın kaldırma kararlarında mahkeme kararının neden hatalı olduğuna dair en ince ayrıntısına kadar yer verilmesi,

48-Danıştay kararlarına karşı direnme mümkünken istinafın kesin kararlarına karşıda direnme yolunun evleviyetle açılması,

49-İdari yargıdaki iş yükünü yaklaşık olarak %60 oranında arttıran ve yavaşlatan heyet (toplanarak karar alma) usulünün tamamen kaldırılması, ilk derecede Mahkemelerindeki her dosyaya tek hâkimli olarak bakılması, sadece aynı konuda farklı kararlar verilmemesi adına ortak dosyalarda koordinasyonun sağlanması, adil yargılama ve adaletin tecellisi bakımından heyet yapılması gerekli ve yeterli olan istinaf ve Danıştay’daki heyet usulünün devam ettirilmesi,

50-Kanunun emredici hükümlerine ve Anayasa Mahkemesi kararlarına Danıştay dahil tüm mahkemelerin uyması,

51-Mazeret izni alırken Bölge Başkanına telefonla bilgi verilmesi usulünden vazgeçimesi,

52-Her hakime bir katip verilmesi,

53-İdari yargıda da adli yargıda olduğu gibi duruşmalarda katip bulundurulması, her söylenen sözün zapta geeirilmesi,

54-Duruşmalarda tanık dinlenilebilmesi.

Hakkında Hakim Mustafa POLAT

1982 yılında Erzurumda dünyaya geldi. Aslen Erzurumlu olup, evli ve iki çocuk babasıdır. 2010 yılında Avukat olarak göreve başladı. Avukatlık döneminde kamuoyunda 28 Şubat davası olarak bilinen davada mağdur vekili olarak aktif bir şekilde görev aldı. Nazlı Ilıcak tarafından hedef alındı. (https://www.sabah.com.tr/yazarlar/ilicak/2013/09/27/demirel-hakkinda-suc-duyurusu). Kamuoyunda 17-25 aralık darbe girişimi olarak bilinen süreçte, FETÖ’cülerle etkin bir şekilde mücadele etti. (https://www.yenisafak.com/gundem/her-vatandas-suc-duyurusu-yapabilir-599451). 2016 yılında İdari Yargıç olarak atandı. 2018 yılında Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması üzerine yüksek lisans yaptı. İngilizce bilmektedir. Sırasıyla Kastamonu, Batman İdare Mahkemelerinde görev yaptı. Şuan halen Aydın İdare Mahkemesinde görevini sürdürmektedir.

Kontrol Et

Başörtülü Hâkimlere yapılan müdahaleyi kınıyoruz.

KAMUOYUNA DUYURU: Başörtülü Hâkimlere yapılan müdahaleyi kınıyoruz. ‘’Uyuşturucu ticareti yapmak’’ suçundan yargılanan sanık S.B.’nin Avukatlığını …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Araç çubuğuna atla